The Age of Revolutions22 min
In Cairo, Beirut and Baghdad in the 1940s, artists were questioning what modern art should be. Cubism or surrealism? Or Sumerian art, Pharaonic art, or miniatures from the Abbasid period? Could the road to modernity perhaps really a journey into the past?