Homo Plasticus
Scientists are exploring new leads to understand the effects of microplastics on our health: Disruption of the microbiota, saturation of the immune system, inflammation of the lungs and intestines, DNA damage and a risk factor for cancer - the scenario unfolding before our eyes points to a major public health issue. This unprecedented investigation takes us all over Europe to better understand what microplastic is doing to our bodies.