India's Controversial Temple25 min
On 22 January 2024, Indian Prime Minister Narendra Modi inaugurated a huge new Hindu temple, the Ram Mandir, dedicated to Rama, a major deity of Hinduism. But this is a controversial building as it is constructed on the site of an historic mosque, destroyed by Hindu extremists in 1992.