Armenia: Alone Among Enemies13 min
When 100,000 Armenians fled from Nagorno-Karabakh to Armenia at the end of September 2022, Azerbaijan took control of the territory, which belongs to it under international law. For Armenia, the loss of Nagorno-Karabakh is another bitter blow in its tragic history since the genocide of Armenians in Turkey in 1915.