New Zealand: A Haka in the Parliament11 min
In December 2023, a video of a haka, a ceremonial maori dance, during a session of the New Zealand Parliament went viral on social media. This performance by a newly elected Maori MP was a strong political statement, putting the culture of New Zealand’s indigenous people in the spotlight.