Berlin's Floating Alternative Scene15 min
In Berlin, clubs and alternative spaces are closing and rents are soaring. But in one of the capital's richest districts, there is resistance. On the shores of Rummelsburg lake, behind Ostkreuz station, alternative groups have built makeshift barges in defiance of the Berlin property market.