Re: Ireland's Forced Adoptions
In Ireland, being a single mother was long frowned upon. In this very Catholic country, more than 50,000 women were placed in homes for single mothers, where their babies were taken away from them and given up for adoption. Many of these children are now looking for their biological mothers and are fighting to have their ordeal recognised.