Stalin's Reign57 min
How did the Soviet Union impose its communist ideology on central and eastern Europe after the Second World War? Episode Two: The whole communist world celebrates Stalin’s 70th birthday in December 1949 including the ‘brother nations’ of eastern Europe. Stalinist cities rise from the ashes of World War 2 with great buildings and avenues.