Australia: Mission Platypus
The platypus is a very strange species in a country with many unusual animals. Equipped with their characteristic beaks and thick fur, they are a fascinating hybrid which lay eggs like birds or reptiles, and yet nurse their young like mammals. In the last few hundred years they have become increasingly endangered but new protection and resettlement schemes are ensuring a comeback.