Re: Lake Maggiore in Crisis
This tourist magnet is a regulated reservoir, and water disputes arise among farmers, fishermen, and mayors. A historic drought exacerbates tensions. What lies ahead for the people that depend on this lake, when Italy's crucial water reservoir becomes a hotspot of climate change in Europe?