Klash! Art in Action
In 1969, the artist Jean Tinguely, his wife Niki de Saint Phalle, and a group of friends secretly begin construction of the Cyclops, in the forest of Milly-la-Forêt near Paris. It is a monumental sculpture over 22 meters high, made of 350 tons of steel. With this extraordinary adventure, which would last for more than 25 years, Jean Tinguely enchanted art and life anew.