Mallorca - Death in Paradise
In the 1930s Mallorca became a refuge for emigrants leaving Germany. On the beautiful Mediterranean island, they tried to build new lives. But when in July 1936 General Franco staged a coup against the Spanish Republic, Mallorca became a dangerous place to be.