Central Asia, a Global Crossroads13 min
In the wake of the Ukraine war, Central Asia is more than ever a strategically important region. Kazakhstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzstan and Turkmenistan have long since rediscovered their identity and historical roots since the end of the Soviet Union. What are the differences and similarities between these Central Asian countries, little known to the West?