The Israel-Palestine Conflict13 min
Israel is experiencing a wave of violence not seen since the second Intifada in the 2000s. The unrest has spread throughout the country from Jerusalem. Whilst Hamas, the Islamist movement in control of the Gaza Strip, has launched hundreds of rockets towards Israeli cities, Israel has bombed Gaza.