Why Burn Bambi?5 min
A tribute to nature and a classic coming-of-age film, Bambi is not just a cute Walt Disney cartoon. It first started off as a novel by Austrian writer Felix Salten, which was banned by the Nazi authorities in 1936. So why did the story of this harmless deer draw the ire of the facist censors?