Neapolitan Rap: Taking Over Italy17 min
Geolier, Italy’s most streamed rapper, doesn’t perform in Italian but in Neapolitan. And he’s not alone. Other popular artists like Luchè, Ntò and SLF also hail from southern Italy and proudly perform in the Neapolitan language. Tracks meets veteran hip hop producer and mentor for the Naples scene Gransta and Lino Simons, a rising star in the city. Just what is it about Naples?