Bondage: The Ties That Free6 min
We tie knots every day without a second thought, but it's all about context. Tying your shoelaces is nothing special, but that very same movement becomes charged with meaning when it is practised as part of Shibari. This Japanese art of tying someone into a tightly woven mesh of intricate knots and bindings started off as a form of punishment. But it is now a sexual fetish, and a craft, full of precision.