The Origin Story of the Graphic Novel5 min
These aren't doodles: Art Spiegelman or Marjane Satrapi's books are pieces of literary art. Without boxes or bubbles, the graphic novel is now a major genre in publishing. Graphic novels have an unlikely origin story: the genre emerged from woodcutting.