Kazakhstan: Greetings from Baikonur25 min
Baikonur is the world’s largest cosmodrome and was at the centre of the Soviet space programme. The space launch facility is leased from Kazakhstan by Russia until 2050 but is a shadow of its former self in its heyday. As Moscow’s departure draws near, Kazakhstan is preparing to take over this ‘city of stars’ on the steppe.