Corita Kent, the Pop Culture Nun6 min
California, 1962: as counter-culture boomed, Corita Kent created her first pop-art paintings. The nun and art teacher mixed Jefferson Airplane, Pepsi and Bible verses in her work. But her activism and political convictions would force her to hang up her habit.