Can recycling your clothes save the planet?
Did you know that your old jeans could become a shoe, a car part or even a brick? It's entirely possible, thanks to the recycling of textile products. France is one of Europe's pioneers when it comes to sorting and collecting clothes to give them a second life. Laetitia Limmois followed the journey of a pair of jeans being transformed into something new.