Animal Social Networks
A series looking at animal behaviour in the wild. This episode focuses on family bonds. Plains zebras in Kenya live in close-knit family units. In Israel, ants form families of thousands of siblings, forced to work together to achieve their goals. And in the Kalahari Desert of South Africa, members of a meerkat family must be prepared to sacrifice themselves in order to maintain their bond.