Great Myths - The Iliad (3/10)
Agamemnon has kidnapped the beautiful Chryseis and her enslavement angers the Gods. He agrees to return her to her father, but only if Achilles gives him his own enslaved concubine, Briseis. Forced to hand her over, Achilles is furious and says he won't fight for Agamemnon until he gets his concubine back.