Wielkie mity - Iliada (3/10)
Mimo dziesięciu lat oblężenia, Troja ciągle się broni. Gdy okazuje się, że przyczyną tajemniczych śmierci greckich żołnierzy jest klątwa, Achilles stawia czoła Agamemnonowi. Król wszystkich Greków porwał Chryzejdę, kapłankę Apollona i wywołał boską zemstę. Agamemnon zgadza się uwolnić brankę w zamian za Bryzejdę, konkubinę Achillesa. Rozgniewany i upokorzony heros zarzeka się, że nie będzie więcej walczyć.