Art of Gaming
The goal of the platform games is clear: get from one end to the other - from left to right - without dying. Do this enough times and you'll reach a boss, before making it to another level and the cycle starts all over again. But despite how simple the formula sounds, it's actually a genre full of some of the hardest video games, such as Cuphead and Super Meat Boy. Even with Super Mario or Inside, you know you'll have to see your avatar die on a regular basis.