Greece: Tilos, Solidarity Island10 min
Tilos and its 500 inhabitants welcomed with open arms Syrian refugee families. Literally: locals helped rescue refugees trapped in sinking vessels and brought them to shore, where survivors were then housed in local's homes or in hotels.