Greece: Chios, An Island Under Pressure10 min
On March 20, 2016, the agreement between the European Union and Turkey entered into force. Overnight, the island of Chios transformed from a transit zone into a vast refugee camp. Refugees are no longer allowed to leave the island. But social cohesion has become more and more difficult to maintain.