Art of Gaming
Video games, unlike other forms of art, have to integrate instructions into the game. But how do you integrate instructions creatively, without being overbearing but still getting the message across? Melek talks through the issues with Jörg Friedrich, a game designer, as they play Spelunky, Warcraft 3 and Far Cry.