Art of Gaming
Some worlds in games seem lifeless, but for most games, background characters are part of what makes the games so vibrant and convincing. Though powered by an algorithm, these characters can come to feel like friends. Via Bioshock: Infinite, Transistor and Gears of War 3, Melek and her guest Jonathan Harth, a sociologist, analyse the different forms that these characters can take.