Peru
Some Peruvians consider the Andes and their majestic volcanoes as divine, offering sacrifices before each climb. With 16 active volcanoes, locals are kept on their toes but at Lake Titicaca, the highest navigable lake in the world and the birthplace of Inca culture, all is peace and tranquillity.