Tajemnice Lizbony
Ekranizacja XIX-wiecznej wielowątkowej powieści Camilo Castelo Branco, nazywanego portugalskim Balzakiem, w której przeplatają się losy rozlicznych bohaterów uwikłanych w sieć namiętności, intryg i różnorodnych przygód. Akcja rozgrywa się w Portugalii, Francji, we Włoszech i w Brazylii, a narratorem opowieści jest wychowanek ochronki tajemniczego księdza Dinisa - Pedro da Silva, który próbuje odkryć sekret swojego pochodzenia.