Max Ernst – surrealista i widmo faszyzmu
Max Ernst (1891–1976) uchodzi za jednego z pionierów malarstwa surrealistycznego. Jego zagadkowe, magiczne światy fascynują i niepokoją – przemawiają przez nie doświadczenia wojny i faszyzmu. Z okazji 50. rocznicy śmierci dokument przedstawia życie i twórczość Ernsta, najbardziej „francuskiego” z niemieckich surrealistów.