Max Ernst
Max Ernst (1891-1976) is considered a pioneer of surrealist painting; his enigmatic, magical worlds delight and disturb the viewer: To mark the 50th anniversary of his death, this documentary tells his fascinating story from his early life in Germany up to his exile in the USA in the 1940s.