Antyukraińska polityka na Węgrzech
W 2025 r. tytuł Europejskiej Stolicy Kultury przypadł wspólnie włoskiej Gorycji i słoweńskiej Novej Goricy. Podobieństwo ich nazw nie jest przypadkowe, bo do 1947 r. były jednym miastem. Upamiętnia to hasło przewodnie obchodów - „Go! Borderless” (Ponad granicami), które nawiązuje również do długiej wielokulturowej historii regionu. Czy wspólne dziedzictwo przezwycięży bieżące napięcia polityczne?