Bułgarscy nacjonaliści oburzeni sztuką sprzed 130 lat.
Niedawna premiera w sofijskim Teatrze Narodowym napisanej 130 lat temu sztuki George’a Bernarda Shawa "Żołnierz i bohater", wzburzyła bułgarską skrajną prawicę. Uznano, że to przedstawienie obraża naród bułgarski, w związku z czym protestanci wdarli się do teatru z żądaniem zdjęcia sztuki z afisza. I choć dyrekcja teatru stanęła murem za twórcami spektaklu, to atmosfera wciąż pozostaje napięta.