Bulgarian Nationalists Riled by National Theatre Performance
John Malkovich’s premiere of "Arms and the Man" in Bulgaria ignited nationalist outrage. Extremists accused the play of ridiculing the country's heroes and stormed the Ivan Vazov National Theatre where it was being shown. In a politically-unstable Bulgaria, the arts are facing growing threats from far-right groups.