Europejski przemysł samochodowy stoi w miejscu. Rynek nowych pojazdów w Europie spada, zaś te, które są elektryczne nie spełniają potrzeb społeczeństwa. Równocześnie Chiny mają w tej chwili przewagę na rynku globalnym. W tych okolicznościach Volkswagen, Michelin, Bosch, Continental i inne europejskie firmy ogłosiły redukcję 32 000 miejsc pracy w pierwszej połowie roku.