Anglia, rok 1883. Ku powszechnemu zdumieniu piłkarze z robotniczego Blackburn pokonują elitarną drużynę Old Etonians. To prawdziwa rewolucja! Piłka nożna staje się odzwierciedleniem walki klasowej i urzeczywistnieniem ideału siły w grupie. Staje się obietnicą awansu społecznego, która stopniowo uczyni z piłkarzy celebrytów.