Rumunia: ostoja toksycznej męskości?Na rewersie mapy
Od tygodni Iran i USA wykorzystują cieśninę Ormuz — kluczową trasę światowego handlu, zwłaszcza ropy naftowej. Obie strony grożą jej zablokowaniem lub wprowadzeniem opłat tranzytowych. To dobra okazja, by pokazać, jaką strategiczną przewagę mają państwa leżące przy globalnych szlakach morskich. Rzut oka na mapę: Bosfor, Suez, Panama, Malakka.