Criză de energie: mai puțin înseamnă mai bine?Cu hărțile pe masă
Atât Iranul, cât și Statele Unite instrumentalizează strâmtoarea Ormuz (situată în centrul fluxurilor comerciale mondiale, în special pentru petrol), amenințând că o vor bloca sau că vor institui o taxă de trecere. Este ocazia perfectă pentru a evalua în ce măsură statele riverane ale căilor maritime globale beneficiază de un avantaj strategic major. Să scoatem hărțile.