Irak: przekleństwo ropy
Khalid Bin Al Walid Omar podjął w Iraku niebezpieczną walkę z ogromnym zanieczyszczeniem środowiska powodowanym przez krajowe, europejskie i międzynarodowe koncerny naftowe. W całym kraju gwałtownie rośnie liczba chorób układu oddechowego, nowotworów oraz niewyjaśnionych, nagłych zgonów w pobliżu pól naftowych. Zjawisko to działacze ekologiczni i lekarze wiążą ze zwiększeniem wydobycia ropy.