"Opowieść wigilijna"
Ponad 300 lat po premierze w Académie Royale de Musique, poprzedniczce Paryskiej Opery Narodowej, najbardziej zagadkowa postać kobieca w mitologii powraca na deski Opéra Garnier. Znakomitą kompozycję barokową, której fabułę reżyser David McVicar przeniósł w czasy II wojny światowej, uświetniają William Christie odpowiadający za kierownictwo muzyczne i mezzosopranistka Lea Desandre.
To wyjątkowe wydarzenie: jedyna opera Marca-Antoine’a Charpentiera wchodzi do repertuaru Opery Paryskiej pod batutą Williama Christie. Doskonała obsada odzwierciedla upodobanie dyrygenta i założyciela Les Arts Florissants do śmiałych wyzwań. W operze zgromadzono śmietankę barokowej sceny lirycznej z Leą Desandre na czele. Przedstawienie stanowi dla widzów okazję do ponownego odkrycia jednego z najbardziej wyrazistych arcydzieł francuskiego repertuaru, które otworzyło drogę do nowoczesności w gatunku operowym. Odważna, ale i wierna adaptacja Davida McVicara podkreśla ponadczasową moc dzieła Charpentiera.