Paryska Opera Narodowa
W 2019 roku Paryska Opera Narodowa obchodziła swoje 350-lecie. To jedyna instytucja na świecie, która obsługuje dwie opery: Operę Garnier, która została otwarta w 1875 roku, oraz Operę Bastille, którą inaugurowano w 1989 roku. W Paryskiej Operze Narodowej odbyły się prapremiery ważnych dzieł Verdiego, Rossiniego, Meyerbeera, Offenbacha i Strawinskiego.