W zaświatach nie istnieje ani czas, ani przestrzeń. Cienie są uwolnione od swych ziemskich trosk i świętują wielkość bogini Prawdy. Ta - otoczona swą wieczną chwałą - siedzi triumfująco na tronie pomiędzy Pięknem a Dobrocią, a u jej stóp spoczywa w krwistym płaszczu Cierpienie. Przez pieśni uwielbiające przedziera się dysharmonia lamentu: "Życie! Kto przywróci mi upojenie życiem?". Tak lamentuje Guercœur, który znalazłszy miłość u boku Giselle i wyzwoliwszy wraz ze swoim przyjacielem Heurtalem swój lud od tyrana, zmarł w kwiecie wieku. Ponieważ nie może zaznać spokoju, błaga, aby przywrócono mu jego cielesną postać. Prawda ostrzega go, że na ziemi minęły już dwa lata i że tam nic nie trwa wiecznie. Opuszczenie raju mogłoby się okazać dla niego brutalne...
Baryton Stéphane Degout wciela się mistrzowsko w rolę tytułową produkcji Opery Narodowej nad Renem, a towarzyszy mu Orkiestra Filharmoniczna Strasburga pod kierownictwem Ingo Metzmachera. Inscenizacja Christofa Loya przedstawia świat oraz zaświaty jako dwie strony tej samej monety.