Re: Włochy, wykorzystywanie migrantów
Włoski przemysł rolno-spożywczy zaopatruje supermarkety w całej Europie, wykorzystując przy tym migrujących robotników zatrudnionych w szklarniach i sadach, którzy często są bezlitośnie wykorzystywani. Yvan Sagnet walczy ze zjawiskiem "caporalato" - nielegalnej formy rekrutacji i organizacji pracy najemnej - prowadząc kampanię na rzecz producentów i konsumentów, aby wybierali produkty pochodzące ze sprawiedliwego handlu.