Batalia o Chile: zamach stanu
Między marcem a wrześniem 1973 r. chilijska lewica i prawica starły się na wszystkich frontach: na ulicach, w fabrykach, sądach, uniwersytetach, w parlamencie i w mediach. Rząd USA nieustannie ingerował w te procesy, finansując tych, którzy wywoływali chaos. Wojsko spiskowało w Valparaiso, a klasa średnia podsycała niepokoje.