The Battle of Chile (2/3)
Between March and September 1973, the left and right clashed on all fronts: In the streets, the factories, the courts and the universities, Parliament and the media. The US government continued to interfere by financing those fermenting chaos. As the military conspired in Valparaiso, the middle classes encouraged the unrest.