The Battle of Chile (1/3)
Chilean president Salvador Allende wanted to modernise his country and fight poverty. But conservative groups organised a series of wildcat strikes and the White House put pressure on Chile's economy. When they realised that they could not eliminate the president by legal means, they prepared a coup d'état.