Czarownice: kronika masakry
W 1609 roku we francuskim kraju Basków wybuchło krwawe polowanie na czarownice/. Na stosach spłonęło ponad 80 osób, w zdecydowanej większości kobiet. Oskarżycielem byli Jean d’Espagnet i Pierre de Lancre, sędziowie wysłani przez króla Henryka IV. Zafascynowani piętnastowiecznym dziełem „Młot na czarownice” rozpętali prawdziwe piekło tortur i prześladowań. Dlaczego Europejczycy wpadli w amok szukania czarownic?