Prosimy nie dotykać!
Większość świętych w kalendarzu chrześcijańskim to młode, prześliczne kobiety, zmuszone do odrzucania awansów starych dziadów, niezbyt nawykłych do odmowy, którzy potem wkręcają się w niszczenie im życia. Tak samo i było z Agatą, męczennicą z III w., namalowaną w 1633 roku przez Zurbarána.